
L’argument:
Seqüela del film de John McTiernan de 1987 protagonitzat per Arnold Schwarzenegger. Un grup de mercenaris i delinqüents són llançats (literalment) a un planeta alienígena... per ser caçats pels seus habitants. L’anècdota:
Abans que “Depredador”, la pel·lícula original, veiés la llum, va arribar a canviar fins a 4 vegades de títol, entre els que es troben “Primevil”, “Alien Hunter” i “El Cazador”, l’últim abans de quedar-se amb el definitiu “Depredador”. Diagnòstic:
El millor i més respectuós projecte (amb diferència) que s’ha fet amb un Predator des del film original, falla en l’element crucial de generar suspens i terror infundat. El film respecta o imita moltes coses de la pel·lícula original com els personatges esquemàtics o els efectes especials “pre-era digital”, tot i això l’element que converteix gairebé en banal tot aquest esforç és la falta de tensió. En el moment que apareixen els Predators en pantalla, l’encanteri es trenca i l’únic aspecte interessant restant és la incessant acció amb grans dosis d’hemoglobina que es desenvolupa fins al final de la pel·lícula. Aquesta, està ben trobada i prou ben rodada, si bé per moments és una mica tenebrosa pels constants canvis de pla, on al final no se sap qui és qui. Malgrat no assolir tots els aspectes de l’original, “Predators” supera àmpliament tant la seqüela del 1990, com els films de sèrie B d’Alien vs. Predator. Efectes secundaris:
Per passar una estona entretinguda. Fa justícia a mitges al títol original. Del milloret pel que fa a seqüeles estrenades aquest estiu.