
No són persones a qui els resultats han arribat caiguts del cel. Són persones que, a través de l’esforç i el treball, han aconseguit les seves pròpies fites. Setmanalment un mataroní o mataronina és entrevistat en la nostra secció Perfils, on es mostren quines són les seves activitats, aficions, desigs i opinions. Més joves, més grans, músics, artistes, esportistes, periodistes, empresaris, activistes... Tota mena de personatges de la ciutat que expliquen qui són i què volen. En aquestes dates tan assenyalades, just després de l’arribada dels Tres Reis Mags, els perfils també volen dir la seva. Expliquen i comparteixen, un cop més, quins són els seus desigs. És per això que alguns dels perfils del 2009 reuneixen les seves veus en aquest reportatge en el què expliquen què haurien demanat a Ses Majestats d’Orient.
Diego Arcos (perfil publicat el 21 de maig del 2009)Activista, comunicador social i compromès amb la gestió associativa. “Jo demanaria la independència de Catalunya. Deixaria de ser súbdit del rei d’Espanya i passaria a ser ciutadà de la República Catalana. Jo sóc d’Argentina, allà sóc ciutadà i aquí sóc súbdit. A l’Argentina ens han educat cada dia cantant l’himne nacional i recordant que si tenim un país democràtic, malgrat els problemes que hi ha, és gracies a que van fer fora els espanyols i la monarquia fa cent anys. Si això passa a Amèrica Llatina és perquè tenim un model de govern que s’apropa més a les persones, encara que no sigui el millor. Jo vull el mateix per a Catalunya, a veure si alguna vegada celebrem victòries i no derrotes. A nivell personal el que demanaria és molt senzill i poc original: salut feina i amor, que per alguna raó tots demanem el mateix.”
Carme Bufí (perfil publicat el 25 de juny del 2009)Presidenta de Fundació Bufí i Planas i gerent d’Euroquímica “Jo, la veritat, demanaria ètica personal a tot nivell perquè crec que la vertadera crisi que ens afecta a nivell mundial és una crisi de valors, d’ètica. Pot semblar un argument infantil però hauríem de fer als altres allò que volem que ens facin a nosaltres. Tinc la sensació que molts dels problemes que hi ha, no només desapareixerien d’aquesta manera, sinó que no existirien. Això, portat al nivell de les empreses, dels comerços i sobretot dels governs. N’hi hauria prou amb que els Reis Mags portessin ètica, i no ho dic només per publicar sinó perquè ho crec de veritat. I a nivell personal demanaria una mica de salut i possibilitats de futur pels meus néts. Em preocupa que creixin en el món que els estem deixant.”
Jordi Rovira (perfil publicat el 17 de setembre del 2009)Llicenciat en Ciències de la Informació i periodista “Jo demanaria que la gent prengui consciència i que torni la cultura de l’esforç. Ara sembla que tot sigui fàcil i ràpid. Cal prendre consciència que les coses costen una mica i llavors tenen un valor. Veig que moltes coses van lligades a això, com la crisi de les noves generacions, que es comenta ara. S’ha de recuperar la cultura de l’esforç. Demanaria, també, un 2010 més sostenible. Pel què fa al Barça, no demanaria res perquè ja ho guanya tot sense que ho demani. I jo, saber combinar la feina amb el temps lliure i que la crisi dels 40 no m’afecti més del compte.”
Mònica Vilert (perfil publicat el 28 de maig del 2009)Artista creadora del cartell de Les Santes 2009 “Penso que és molt important continuar somniant i, sobretot, la felicitat. Demanaria poques coses materials i moltes coses interiors, de relació amb les persones. Sentir-se bé, sentir-se acollit, però no només jo, sinó tothom. Per a mi, dir somniar vol dir moltes coses, i somniar vol dir ser feliç. Demanaria tenir-ho tot, però no material sinó interior.”
Núria Hurtado (perfil publicat el 28 de maig del 2009)Seleccionada en la col·lectiva de joves artistes de la Sant Lluc “Per davant de tot demanaria tenir molta salut per a tothom, no només per a mi. La salut és el més important que hi ha. A nivell professional demanaria tenir molta sort, poder seguir treballant en el meu àmbit. Mentre es pugui tenir allò típic, salut i fer allò que t’agrada, ja en tindria prou. I no només ho voldria per a mi, sinó per a tota la gent. Així tothom seria més feliç. També demanaria molta felicitat per a tothom... la gent viu molt trista. Per això, gaudint del que fan, serien més feliços.”
Maria Garriga (perfil publicat el 16 de juliol del 2009)Ballarina professional de dansa contemporània “Demanaria un bitllet d’avió a terra de ningú i un davantal per cuinar totes les delícies del món.”
Maribel Genzor (perfil publicat el 9 de setembre del 2009)Empresària i directora de l’escola Línies Formatives “Demanaria capacitat per tenir facilitat de canvi i la dosi necessària per a poder veure totes les coses en un pla sempre positiu. Desitjaria poder acomodar-me a no necessitar tantes coses com fins ara, a no tenir les coses que fins ara hem tingut, la capacitat de poder canviar la manera que estem caminant ara. Voldria poder prescindir de les coses materials i fins i tot de moltes coses socials i de tots nivells com ara els bancs o coses que són tan necessàries com tenir dos cotxes.”
Víctor Plana (perfil publicat el 16 d’abril del 2009)Cantant del grup musical Flanagan que enguany ha publicat el primer disc “M’agradaria paciència per a tothom. Demanaria un segon disc per Flanagan i trobar el meu micròfon, que el vaig perdre. Demanaria que es complissin els desigs dels altres i amb això ja tindria tota la pau al món.”
Pere Pons (perfil publicat el 24 de setembre del 2009)President del Big Sam Hal·ler Quartet Jazz “Demanaria salut, que la crisi s’acabi el més aviat possible i treball. Que estiguem bé i que el Big Sam Hal·ler Quartet Jazz pugui fer més concerts. No desitjo res més.”
Joan Lorente (perfil publicat el 8 d’octubre del 2009)Cantant del grup musical Leds que ja té el primer disc “Demanaria moltes coses però, en aquests temps, que millori la qualitat de vida de les persones que han sofert per culpa de la crisi. Que amb Leds poguem fer molts més concerts, que ens vagi bé aquest proper any i que poguem seguir endavant, com sempre. I materialment... la Play Station 3.”
Toni Guirao (perfil publicat el 12 de novembre del 2009) Vicepresident Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí (ACAPS) “Ja que ara mateix estic en una haima al Sàhara, demanaria la independència del Sàhara Occidental.”
Narcís Perich (perfil publicat el 27 d’agost del 2009)Músic i cantautor natural d’Alella “Demanaria més sort per la música que es fa aquí, en l’escena catalana. Que floreixi una mica, en definitiva. També demanaria aquelles coses que són més típiques però més importants com ara un món millor.”
Josep Solé (perfil publicat el 19 de març del 2009) President de la Colla Vella dels Xiquets de Valls que resideix a Mataró des de fa 20 anys. “Bàsicament, el què demanaria a nivell general és el màxim benestar per a tothom, per a totes les persones i com a societat, a nivell de Catalunya, que les coses anessin el millor possible econòmicament. I com a president de la Colla Vella dels Xiquets de Valls, demanaria una gran temporada i, si pot ser, que estiguem en disposició de guanyar el concurs de castellers. Si més no, fer les coses ben fetes per poder optar al concurs.”