Quatre de vuit amb l’agulla i pilar de set carregats a Granollers

Els Capgrossos toquen de peus a terra i descarten el cinc de nou

Sabor agredolç. Els Capgrossos mai han deixat de ser humans i ho van demostrar a Granollers on van tocar aquella vessant del món casteller que els és més inhòspita, la llenya. Ja voldrien però moltes colles tastar-la com ho van fer els de blau que si bé van veure com el pilar fallia dos cops, van completar una actuació de molt mèrit, actuant sense pressió ni obligacions de cap tipus. La diada va ser la millor feta pels Capgrossos amb castells de vuit i va comptar amb el quatre de vuit amb el pilar i el pilar de set carregats com els millors castells, al costat del cinc de vuit i el dos de vuit folrat. Això sí, el que ja es va donar per fet a Granollers és que el 20-N els de Mataró intentaran repetir el seu sostre; el cinc de nou el deixen pel 2006.

L’inici va ser el ja clàssic, de cinc de vuit. La catedral va mostrar molt bones maneres, com acostuma, i continua demanant folre a mitja veu. El dos de vuit folrat va anar de segones i no el quatre amb l’agulla en una decisió discutible., El dos va treballar-se segur tot i una girada tolerada per tronc i folre, res alarmant. La tercera ronda va ser la del quatre amb l’agulla que va pujar encara més mogut que la setmana abans i a estones va resultar calamitós. Quan semblava que el pitjor havia passat, tota la mestria mostrada pel tronc va anar en orris amb una altra sortida de terços precipitada que va tornar a tocar el pilar, que, dèbil, va perdre’s. En una decisió de gran colla es va optar pel pilar de set folrat que va notar el cop moral de la carregada del quatre i algun defalliment de forces a l’ensorrar-se quan l’enxaneta ja baixava.

Gran cita a Terrassa
Pensant el el gran colofó de la temporada, diumenge a Terrassa, van actuar els Minyons. Els egarencs van exhibir uns tres de nou, cinc de vuit i quatre de vuit lleuger escandalosos, perfectes. Diumenge hi ha molts números perquè es vegi el tres de deu i altres supercastells. Els Xics, per la seva banda, van demostrar un molt bon nivell fent dos i cinc de set i el quatre de vuit. La temporada castellera, ara sí, acaba el 20-N i ho farà amb una Capgrossos que si bé han descartat el cinc de nouy, pensen donar-ho tot i anar a repetir l’actuació de la Diada. Si algú, pels dos “carregats” pot creure que estan tocats s’equivoca. D’entrada el fet els ha d’enrabiar, a més l’actuació a Granollers continua sent una actuació de molts quirats i, pels estadístics, l’efectivitat capgrossa continua sent d’escàndol. No passa res, o més aviat ha passat molt.

Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. // Mataró Notícies