La Col·lectiva Sant Lluc arriba a la 70a edició

La mostra d’art més consolidada a Mataró vol estimular el talent jove

  • Marta Gómez
  • Dimecres, 14 Setembre 2016 00:00

Sant Lluc

Fa 70 anys, al 1946, un grup d’artistes encapçalats pels germans Jaume i Jordi Arenas, Jordi Puiggalí, Manuel Cuyàs, Marià Ribas i Marc Zaragoza, entre d’altres, van impulsar per primera vegada la mostra col·lectiva d’arts plàstiques. Aquell esperit artístic per impulsar l’art a la ciutat en plena postguerra s’ha intentat preservar fins avui, aquest 2016, pràcticament ininterrompudament, amb la gran Col·lectiva Sant Lluc. Aquests 70 anys es representaran i s’homenatjaran en una exposició durant el mes de desembre a l’Ateneu de la Fundació Iluro amb una mostra artística dels creadors i fundadors d’aquesta iniciativa.

La Col·lectiva d’enguany no varia massa respecte els últims anys. Compta amb 82 obres pictòriques i diferents obres escultòriques. Cada una d’un artista diferent de Mataró o la comarca. Si una novetat presenta però la col·lectiva d’aquest any és que des de l’Associació Sant Lluc per l’Art, organitzadors de la mostra, s’ha decidit apostar, estimular i promocionar l’obra d’artistes joves.

En l’edició de l’any passat ja es va incentivar i des de l’organització es va valorar positivament seguir endavant amb la proposta de treballar amb dos centres educatius de la ciutat que promocionin el Batxillerat Artístic, com són l’Escola Pia Santa Anna i l’IES Alexandre Satorras. D’aquesta manera en aquesta propera Col·lectiva, enmig de les obres, també s’hi podran trobar deu obres d’aquests joves artistes. “És una manera de conservar i fomentar el relleu jove d’aquest món artístic”, assegura Miquel Àngel Faidella, cap de premsa de l’Associació Sant Lluc per l’Art.

La Col·lectiva estarà exposada del 14 de setembre al 6 de novembre a l’Ateneu.