L'Aixecada de Càntirs d'Argentona surt per primer cop del terme municipal per celebrar-se, aquest cap de setmana, al Festival de Jocs de Carrer de Verona (Itàlia). El motiu de tot plegat és que Catalunya és la convidada d'honor d'enguany en aquest certamen i la Generalitat ha seleccionat l'aixecada, entre altres activitats catalanes, com un dels jocs de carrer representatius del nostre país.
L'Aixecada, joc que es practica com a competició únicament a Argentona, se celebra cada 4 d'agost al matí, en el marc de la Festa del Càntir, des de l'any 1953. Destresa, força i habilitat són els elements essencials per a poder aixecar 12 càntirs plens d'aigua que pesen de 5 a 200 kg. El President del Patronat del Museu del Càntir i tres membres dels Amics del Museu seran els encarregats de presentar el joc.
Al festival també hi participaran els Castells de la Colla Castellera dels Xiquets d'Alcover, la Cursa de Dolls de Cadaqués, les Bitlles pallareses o la Morra de Sant Carles de la Ràpita, entre d'altres.