El lligam d’Hèctor López amb la Setmana Santa mataronina ve de lluny. És fill d’un dels membres del cos de portants del Sant Crist de la Bona Mort i la Congregació dels Dolors, i col·labora amb els Armats des de fa quatre anys. Gràcies a aquesta vinculació, aquest professor d’història va rebre l’encàrrec d’escriure el llibre oficial de l’entitat. Temps després, i en plena promoció, de l’obra, López afirma que “el resultat és molt positiu” i qualifica els anys de recerca i redacció com a “molt interessants”.
L’objectiu de l’obra és arribar a un públic interessat en la història de la ciutat"
De cara a explicar les particularitats del segle XX, López ha comptat amb testimonis reals de persones que van poder participar en les processons als anys quaranta, cinquanta i seixanta. “Cadascú va viure els Armats d’una manera diferent i la meva feina ha estat posar en comú tots aquests punts de vista”.
L’objectiu de l’obra, segons ell mateix explica, “és arribar a un públic interessat en la història de la ciutat, però també apropar-nos a la resta d’Armats de Catalunya”. En aquest sentit, per a López, val la pena promocionar la tradició mataronina, en concret, per la seva riquesa d’estils: “És d’admirar com hem pogut aglutinar les tradicions catalanes i el patrimoni material procedent de la immigració dels anys cinquanta, seixanta i setanta en una mateixa festivitat”.
Per a ell, la Setmana Santa és una tradició amb futur a Mataró. De fet, fins i tot creu que “hi haurà un relleu generacional impulsat per les confraries que ja treballen amb nens i adolescents”.
L'agenda plena
Graduat en història per la Universitat de Barcelona, actualment López està cursant el doctorat en Història Moderna per la Universitat de Girona. A més a més, encara que viu a Mataró, l’escriptor és professor de secundària d’història en un institut de Badalona i fa vuit anys que col·labora amb el Museu Arxiu de Santa Maria.
Pel que fa a les seves aficions, López en destaca tres: el cinema, el teatre i la literatura, tres àmbits en els quals l’autor del llibre dels Armats està involucrat de “forma amateur”.
APUNTS:
Defineix-te: Discret, amb sentit de l’humor i ordenat dins del meu caos
Una pel·lícula: 'Lawrence d’Aràbia'
Un escriptor: J. R. R. Tolkien en narrativa i Joan Giménez en assaig
Un repte: Continuar treballant sobre la història local de Mataró perquè no caigui en oblit
Un llibre: 'El Topo', de John le Carré