Setmana Santa històrica

“Havíem pràcticament d’ajupir-nos per fer passar el misteri per carrers molt estrets".

  • Redacció / Foto: cedida
  • Dijous, 09 abril 2015 11:29

Foto antiga 2014/2015, Foto antiga - setmana santa històrica (edicio 1670)

Joaquim Castellà ha cedit una altra fotografia vinculada a la Setmana Santa mataronina. La verge de l’Esperança surt al fons, en un misteri ple d’espelmes i resguardada sota el pal·li. Construïda per fusters sense ànim de lucre, només els homes n’eren portants.

“Pesava moltíssim i els homes grans van deixar de portar-lo”, recorda Castellà, que subratlla la importància que “la joventut s’hi impliqués i fossin els nois més joves els que portessin el pas durant les processons”. Les processons, aleshores, “eren molt més llargues que ara”, segons Castellà, i passava per indrets diferents. “En alguns casos, havíem pràcticament d’ajupir-nos per fer passar el misteri per carrers molt estrets i això afegia dificultat a la processó”.

La foto data del 1953, època franquista en la qual encara se celebraven força processons, anys abans que aquesta tradició perdés pistonada. Avui, Mataró té una de les festivitats de Setmana Santa més importants de Catalunya, amb la processó general de Divendres Sant declarada Patrimoni Cultural de la ciutat.