Dins de la reforma fiscal del 2015, es va incloure per part del govern de l’Estat, la creació d’una nova fórmula d’estalvi per a totes aquelles persones que volen acumular a poc a poc un capital de cara a la jubilació. L’objectiu és complementar la nostra pensió.
Per aquest motiu les companyies d’assegurances han creat les assegurances individuals d’estalvi a llarg termini, i que s’anomenen SIALP.
Es tracta d’un producte d’estalvi periòdic que ofereix seguretat, liquiditat, garantia de rendibilitat, flexibilitat, simplicitat i en el que els seus rendiments queden exempts de tributació si es compleixen una sèrie de requisits.
La llei només permet que cada client pugui ser titular d’un sol producte d’estalvi SIALP. Les aportacions que es puguin fer no poden superar els 5.000 euros a l’any en cap dels exercicis de vigència del pla d’estalvi i el que dóna seguretat és que la llei estableix que s’ha de garantir al seu venciment, com a mínim, el 85% dels seus diners.
Algunes companyies d’assegurances garanteixen el 100% de la inversió. Existeix la possibilitat del rescat total de pla, però per gaudir dels beneficis fiscals la inversió haurà de romandre almenys 5 anys.