El mapa no és el territori (llibre)

Dimecres vinent, 6 de març, a les 19.30, a la llibreria BUC DE LLIBRES.

Blocs, apunts psicologics-el mapa no es un territorio
Dimecres vinent, 6 de març, a les 19.30, a la llibreria BUC DE LLIBRES, Muralla del Tigre, 31 de Mataró, tindrà lloc la presentació del darrer llibre que acabo de publicar: 'EL MAPA NO ES EL TERRITORIO.


Mi viaje hacia la consciencia transpersonal'. Editat per Serena de los Vientos (Madrid), que publica temes de psicologia profunda i interioritat.

Tota persona anhela anar més enllà de si mateixa o transcendir-se, però al mateix temps té la seva màxima profunditat o immanència. Dos extrems del mateix pal. L'ego ho ha d'equilibrar fins ser-ne conscient. El centre li és donat, regalat: Un do de gratuïtat. Tota aquesta realitat que expressa la qualitat (calidad) de la qualitat (cualidad) humana més pregona és inherent a l'estructura de tot Ésser Humà (ÉH), sedimentada biològicament.

La parla ens en fa conscient. Per tant, una dimensió antropològica no fruit de la fantasia, sinó una dimensió necessària a cultivar per tal d'esdevenir un ÉH madur, complet, relacional i sobre tot conscient de si mateix.

La psicologia transpersonal ens ajuda a comprendre'ns millor en lloc d'anar pels núvols (món de fantasies) o només observant la conducta de forma estrictament racional (una màquina). La vida de tot ÉH és molt més que la sola biologia o la sola emoció-cognitiva-conductual. També hi ha una visió de profunditat i alçada. Això és un viatge a la consciència transpersonal: Viure la quotidianitat amb els ulls ben oberts. Quedes convidat i en parlem.

Jaume Patuel i Puig

Pedapsicogog. Psicoanalista psicòleg-psicoterapeuta.
jpatuel@copc.cat