
La sala d’Exposicions de Caixa Laietana acull a partir de dissabte les 150 millors imatges seleccionades pel jurat del 32è Saló de Fotografia, que anualment organitza Foto-Cine Mataró de la Unió Excursionista de Catalunya (UEC). 386 obres de 103 autors concursen al Trofeu Àmfora del Maresme, i 114 obres de 38 fotògrafs participen al Ciutat de Mataró, amb la qual cosa el total d’imatges que ha examinat el jurat arriba al mig miler i constitueix tot un rècord, consolidant el Saló com un referent de la fotografia d’àmbit estatal. Les fotografies que s’han seleccionat per a l’exposició responen a temàtiques ben diferents: retrats i figures humanes, paisatges urbans i en camp obert, bodegons... i són un reflex de la societat i el món contemporani. Els fotògrafs que presenten les seves credencials al certamen provenen d’arreu de Catalunya i d’Espanya. El Trofeu Àmfora del Maresme és de tema lliure i concedeix un premi d’honor, un premi especial de la Federació Catalana de Fotografia , i quatre primers premis. El Ciutat de Mataró, com el seu nom indica, és de temàtica local i també adjudica quatre primers premis. Els organitzadors també concedeixen dos premis a les fotografies que fan els seus socis i un premi a la millor fotografia de muntanya.
El jurat està format per professionals de la fotografia com són Josep Balcells, Teia Cusachs, Lluís Casas, Joan Manuel Vera i José Luís Bastos. L’acte inaugural tindrà lloc aquest dissabte, dia 26 de gener, a les 19,30 hores, a la Sala d’Exposicions de Caixa Laietana (Plaça Santa Anna, 1-4 1r pis Mataró). L’horari de visita de la mostra serà de 17.30 a 20.30h, festius de 11.30 a 13.30h i de 18.30 a 20.30h. Entrada lliure.
Un trofeu fotogràfic de renom
El Saló de Fotografia arriba aquest any a la 32ena edició confirmant-se com un trofeu de qualitat i referència. La mostra atrau any rere any professionals, consagrats i novells, d’arreu de Catalunya i Espanya. En cada edició es confirma el bon nivell dels participants, que sorprenen el jurat per la impecable tècnica que utilitzen en les seves fotografies. Malgrat la difusió de la fotografia digital, un any més, les fotografies analògiques que s’han presentat al concurs encara superen en nombre a les digitals.